Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2022 09 29, 12:39




Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
 Superb II med det rätta stuket 
Författare Meddelande
V.I.P

Blev medlem: 2013 09 06, 23:01
Inlägg: 811
Ort: Söder om Södertälje
Bilmodell: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI -15
Inlägg Superb II med det rätta stuket
Hittade denna när jag surfade runt lite, helt i min smak :) Synd det inte går att beställa Superben i röd färg, gör sig ju riktigt bra i den!

_________________
BildBild


2014 01 08, 17:07
Profil
Forumets Mekaniker
Användarvisningsbild

Blev medlem: 2013 09 06, 21:35
Inlägg: 462
Ort: Järna
Bilmodell: VW Golf Sportscombi 4Motion -14
Inlägg Re: Superb II med det rätta stuket
Snygg! Audi fälgar var det också :)


Postat från AjFån med Tapatalk

_________________
VW Golf Sportscombi 2,0tdi 150hk 4Motion 2014
Skoda Pickup 2001 1,9D
Kan ha svårt att kolla PM, eftersom man får aldrig mail från forumet. Kollar istort sett bara via tapatalk....
Vill du nåt så maila.


2014 01 08, 22:29
Profil
Användare
Användare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 2013 09 09, 21:02
Inlägg: 216
Inlägg Re: Superb II med det rätta stuket
Lite för hängig för min smak.
Gillar inte när hjulen försvinner in under skärmarna, blir så mycket pizza-bmw då.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Mvh, Daniel
Skoda Superb 170 DSG 4x4 2014


2014 01 08, 23:38
Profil
V.I.P

Blev medlem: 2013 09 06, 23:01
Inlägg: 811
Ort: Söder om Södertälje
Bilmodell: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI -15
Inlägg Re: Superb II med det rätta stuket
Luftfjädring på den tydligen.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
BildBild


2014 01 08, 23:46
Profil
V.I.P

Blev medlem: 2013 09 06, 23:01
Inlägg: 811
Ort: Söder om Södertälje
Bilmodell: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI -15
Inlägg Re: Superb II med det rätta stuket
va inte lyftfjädring på den :)

Die Kernkompetenz der Experten vom Niederrhein ist das Ändern der Motorsteuerung zum Zwecke der Leistungssteigerung oder aber zum Kraftstoff sparen. Mit dem unbedingt erforderlichen Know-how sowie dem notwendigen, aber fast allseitig unterschätzten Aufwand werden dem 2.0-Liter-TDI jetzt – statt der serienmäßigen 170 PS und 350 Nm maximalem Drehmoment – 210 PS und 435 Nm max. Drehmoment entlockt. Dieser chirurgische Eingriff in die Motorelektronik schlägt mit 650 Euro zu Buche. Die Anpassung der DSG-Software an das maximierte Drehmoment kostet weitere 200 Euro. Letztere entfallen natürlich bei Autos mit Schaltgetriebe.

Das Fahrwerk ist mit einem H&R-Gewindefahrwerk (für 1.145 Euro ohne Einbau) sowie einem Stabikit (485 Euro ohne Einbau) gleichen Ursprungs optimiert.

Die Verbindung zwischen Auto und Straße übernehmen Schmiedefelgen vom Audi A6 (4G) in 8,5×20 ET45, bezogen mit Pirelli Z-Nero in 235/35ZR20.

_________________
BildBild


2014 01 09, 0:40
Profil
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 5 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Forum style by ST Software.
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008
phpBB SEO
Våra villkor | Integritet | Cookie inställningar | Rapportera forumet