Solid skrev:
Brandten skrev:
Solid skrev:
Bokat provkörning på en TSI 280 nu.
Hur var den? Funderar på att åka och testa den gröna som finns i Täby nu (även om just den inte är aktuell för köp då den saknar panorama).
Hann tyvärr inte åka förbi för provkörning, lite för körigt schema senaste veckorna... Men ska försöka igen kommande vecka.
Men en beggad L&K för 350 kkr känns inte så bra när du får en helt ny Sportline för samma pris typ?
Var och testade den 280hk L&K som finns i Sätra. Gick riktigt bra! Var och testade Passat GTE innan och kan inte bestämma mig.
Kommer inte köpa begagnat oavsett utan det blir nytt. Sportlinestolarna vill jag inte ha då jag behöver nackstöden för installation av media/DVD.
Fick offert på FULLUTRUSTAD L&K för 405k.
Nästan fullutrustad (ej internet) Passat GTE gick på 467k. Skönt att åka ljudlöst med el och jag gillade den mer moderna instrumenteringen i Passat än i Superben.
Vet inte om jag behöver 4WD egentligen men säkert bra att ha förutom kostnaden att byta alla däck samtidigt.
0.72 i förbrukning på Superb utan gas/skoj med 280hk blir också ganska dyrt. Min körjournal sedan 1 januari säger totalt 877 mil i tjänst och 847 privat. Av dessa är 390 tjänstemil under 40km (dvs mil som kanske går på 100% el) samt 290 mil privat under 40km (många småkörningar). Dvs ca 7500kr i soppa om jag åkt runt med superben mot gratis i passaten.
Hur tänker ni?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk