Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 10 21, 4:34

Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
 Måndagsex ?? 
Författare Meddelande
Lärjunge

Bilmodell: Skoda Octavia RS -02
Skoda Octavia Combi -17
Inlägg Måndagsex ??
I Torsdags när jag hade min Octy på verkstad fick jag låna en 2014 Rapid. Härligt att testa en så pass ny bil som bara gått 500 mil, men döm om min förvåning när jag reagerade på att bilen var så pass dåligt isolerad så man hörde bensinen skvalpa runt i tanken när man körde. När jag anmärkte på detta vid återlämnandet så vart dom väldigt förvånade och vi gick ut till bilen. När personalen öppnar ena bakdörren skvalpar det till som attan. Det visar sig att båda bakdörrarna var fyllda med vatten och detta på en så pass ny bil som togs i bruk 2013-12-30. Dom skulle ta in den direkt för att se vad som var problemet.

Skoda Octavia Combi 3 TSI 115
Årsmodell: 2017
Färg: Quartz Grey Metallic

2014 07 06, 20:31
V.I.P

Inlägg Re: Måndagsex ??
Med tanke på hur mycket vatten som strömmar ur framdörrarna på min Octavia 3 efter en tvätt, så blir jag inte förvånad.

2014 07 07, 9:29
Användare
Användare

Bilmodell: Superb Octavia RS Kombi 2,0 Tsi dsg.
Jeppen skrev:
I Torsdags när jag hade min Octy på verkstad fick jag låna en 2014 Rapid. Härligt att testa en så pass ny bil som bara gått 500 mil, men döm om min förvåning när jag reagerade på att bilen var så pass dåligt isolerad så man hörde bensinen skvalpa runt i tanken när man körde. När jag anmärkte på detta vid återlämnandet så vart dom väldigt förvånade och vi gick ut till bilen. När personalen öppnar ena bakdörren skvalpar det till som attan. Det visar sig att båda bakdörrarna var fyllda med vatten och detta på en så pass ny bil som togs i bruk 2013-12-30. Dom skulle ta in den direkt för att se vad som var problemet.

Konstigt att de själva inte har upptäckt det tidigare och fixat det. En lånebil är ju ett ansikte utåt och bör ur återförsäljarens synpunkt vara i perfekt skick.

2015 04 07, 19:07
Lärjunge

Bilmodell: Skoda Octavia RS -02
Skoda Octavia Combi -17
Det där hände exakt mig oxå. Reagerade på precis samma sak. Skoda Bromma konstaterade att det var samma fel med listen som alla andra nya Skodor. Tilltäppta dräneringshål. Var bara fundersam på att elhissarna fungerade fortfarande för i den bilen jag fått låna stod vattnet nästan enda upp i dörren. Och istället för att fixa detta direkt i fabrik innan leverans så skickar man ut en HowToDo till verkstäderna om nån kund klagar.

Skoda Octavia Combi 3 TSI 115
Årsmodell: 2017
Färg: Quartz Grey Metallic

2015 04 08, 22:41

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 4 inlägg ]