Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 09 17, 21:49

Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
 Lånebil vid service... 
Författare Meddelande
Användare
Användare

Inlägg Lånebil vid service...
När jag ringde om service blev jag tillfrågad om jag ville ha lånebil under tiden.. Jag tackade nej,vilket var rätt beslut,då villkoren visade sig vara väldigt många,och knappt att man fick sitta i bilen.. den skulle även tankas efter användning.. Är det lika villkor hos alla ÅF av Skoda,eller är det verkstäderna själva som väljer??En arbetskompis var i samma veva inne med sin gamla Toyota på "sin" verkstad,och där var det helt annorlunda..Han fick bl.a. använda lånebilen,utan krav på att den skulle vara tankad vid återlämning,hur mycket han än körde...Konstigt att skillnaderna är så stora...

2017 09 10, 11:19
Användare
Användare

Bilmodell: Volkswagen Golf -14
Inlägg Re: Lånebil vid service...
Kan vara skillnad på lånebil och hyrbil vid service?

De gånger få gånger som jag har haft lånebil så har jag fått låna någon inbytesbil eller någon av verkstadens egna lånebilar, och då har det inte funnits några speciella villkor. Men jag tror att du också har möjligheten att låta verkstadspersonalen åka till närmaste Europcar uthyrare och hämta en hyrbil som du får använda, och då är det säkert lite mer pappersexercis. (Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB, ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB, så det är därför som jag antar att verkstäderna använder just deras tjänster.)

2017 09 10, 20:02
Användare
Användare

Inlägg Re: Lånebil vid service...
Detta var en lånebil..eller verkstadsbil,som det står..med så otroliga villkor,så man kan knappt sätta sig i bilen.. Då är det nog så,att olika Skodaverkstäder har olika villkor,eftersom du inte behövt tanka,eller andra villkor.. Just dessa villkor jag fick,var på Lecab,så det finns nog de som har bättre villkor.. Svagt gjort att man ska behöva tanka,men det är det mest humana villkoret,av alla villkor som finns här,i samband med lån av verkstadsbil...

2017 09 11, 16:01

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 3 inlägg ]